Naujienos

Naujausi vadovų kompetencijų vertinimo ir ugdymo įrankiai

„Tik 30% aukščiausio lygio vadovų yra tikri, kad turi talentus, reikalingus organizacijos augimui artimiausioje ateityje." (PWC Trends in Human Capital, 2012)

„Remiantis tyrimais, mažiau nei 2% vadovų yra pasiekę aukščiausią mąstymo brandos lygį ir gali kurti bei plėtoti tvarias organizacijas, atliepiančias ateities poreikius“, – teigia Viljamas Torbertas (William R. Torbert), Bostono ir Harvardo universitetų profesorius, kurio išvystytas Action Inquiry & Global Leadership Profile mąstymo brandos ugdymo modelis yra vadinamas vienu įtakingiausių lyderystės ugdymo srities atradimų.

Teorija patvirtinta kelių dešimtmečių tyrimais, kuriuose dalyvavo įtakingos organizacijos ir asmenys skirtingose šalyse*. Šie tyrimai atskleidė stiprų ryšį tarp vadovo mąstymo brandos ir jo gebėjimo transformuoti verslą, pasiekti organizacijų sisteminio produktyvumo ir savalaikio atsinaujinimo gebėjimą. Sugretinus vadovų įvertinimo rezultatus ir organizacijų rezultatus, atrasta, kad visi vadovai, kurie buvo pasiekę transformuojantį mąstymo brandos lygį (ang. transforming action logic) sėkmingai įgyvendino pokyčius savo bendrovėse, tuo tarpu ankstesnėse brandos stadijose esantiems vadovams tai pavyko 20% visų atvejų.

Sudėtingoje, kintančioje, nenuspėjamoje šių dienų verslo aplinkoje reikalingi nauji vadovų gebėjimai. Tai gebėjimai, kurie yra labiau susiję ne su vadybos žiniomis, o su asmens branda – gebėjimas mąstyti plačiai, matyti reiškinių kompleksiškumą ir ryšius, įžvalgumas ir intuicija, atvirumas įvairioms nuomonėms ir galimybėms, gebėjimas suvokti gilesnius savo ir kitų žmonių interesus,  gebėjimas kurti gilius ir atvirus santykius,  drąsa atsisakyti kontroliuojančiojo vaidmens, savo patirties refleksija – savybės, padedančios susitvarkyti su dideliais iššūkiais, priimti išmintingus ir savalaikius sprendimus (ang. wise and timely action).

Apie brandos stadijas yra parengta nemažai mokslinių darbų (J. Loevinger, S.Cook Greuter ir kt.). Žiūrint iš organizacijų perspektyvos, ko gero, svarbiausia atsakyti į klausimą, o kaip mes galime augti? Kas veda link didesnės brandos? Kaip galime išeiti iš savo vyraujančios veiksmo logikos rėmų ir pamatyti reiškinius kitaip?

W. Torbertas ir kolegos išvystė ne tik brandos įsivertinimo įrankį Global Leadership Profile (GLP), bet ir pasiūlė konkrečias ugdymo praktikas. Action Inquiry (AI) arba veiksmo tyrinėjimas - tai praktika, kuri ugdo asmens (arba grupės) gebėjimą vienu metu stebėti, veikti ir analizuoti vykstančius procesus.

Konkretūs ir praktiški savęs pažinimo ir tobulėjimo įrankiai suteikia galimybę žmogui suprasti savo vyraujančią veiksmo logiką ir vystyti potencialą. Veiksmo tyrinėjimo praktika, naudojama individualiai ir komandose, ugdo mąstymo ir santykių brandą, didina galią veikti sąmoningai ir lanksčiai.

PRIMUM ESSE siūlo organizacijoms GLP & AI modeliu paremtus ugdymo sprendimus: asmeninio ugdymo programą vadovams (GLP įsivertinimas ir grįžtamasis ryšys, koučingas, AI praktika); komandų ugdymo programą; ilgalaikę organizacijos transformacijos programą, įgyvendinamą su partneriais (bendradarbiaujame su modelio kūrėjais). 

Jei domitės pažangiais vadovų vertinimo ir ugdymo metodais – kviečiame pokalbiui. 

* tyrimo ir modelio apžvalga Harvard Business Review (2005, April)